Creating Visual Appeal by Applying Image Composition in the Production of the Television Music Program “Weskaâ€
DOI:
https://doi.org/10.56873/jimk.v10i1.493Keywords:
Visual Composition, Television Music Program Production, Image Composition ElementsAbstract
The production of this television music program emphasizes the application of visual composition to create an optimal appeal. The process of creating works is carried out through three stages of production, namely pre-production, production, and post-production. In its application, the author uses various elements of image composition, such as headroom, look room, rule of thirds, and camera angle. The application of these elements aims to create visual balance and produce an attractive appearance for the audience. The application of composition principles in the Production of the Television Music Program "Weska" is able to create visual appeal and improve the quality of visuals and viewing experiences, both in the context of musical performances and direct interaction between musicians and audiences.Downloads
References
Bannisa, G., & Oktora, D. D. (2022). Strategi Promosi Program Drama Televisi “One Last Change†Melalui Sosial Media Instagram. Jurnal Sense, V. https://journal.isi.ac.id/index.php/sense/article/view/6998
Chua, P., Makris, D., Herremans, D., Roig, G., & Agres, K. (2022). Predicting emotion from music videos: exploring the relative contribution of visual and auditory information to affective responses. 1–16. http://arxiv.org/abs/2202.10453
Cresentia, O., & Oktora, D. D. (2022). Representasi Visual dalam Penyutradaraan Dokumenter Televisi “Middle Ground†Visual Representation in the Directing of Television Documentary “Middle Ground.†19–32.
Gita Indah Larasati. (2017). Analisis Teknik Penyajian Program Music Show Kangen Tembang-Tembung Di AdiTV Yogyakarta (Periode 2017). Institut Seni Indonesia Yogyakarta.
Herdi. (2020). Perkembangan Program TV pada Era Revolusi Industri. LayaR: Jurnal Ilmiah Seni Media Rekam, 7(1), 39–46. https://jurnal.isbi.ac.id/index.php/layar/article/view/1746
Latief, R., & Utud, Y. (2015). Siaran Televisi Non-Drama: Kreatif, Produktif, Publik Relation, dan Iklan. PT. Adhitya Andrebina Agung.
Naratama. (2004). Menjadi sutradara televisi: dengan single dan multi camera. PT. Grasindo.
Narendra, F. E., & Susilawati. (2018). Variasi Shot Pada Produksi Feature Televisi Kilau Macapat Permata Jawa. Jurnal Ilmiah Teknik Studio, 4(1), 14–29. http://ojs.mmtc.ac.id/index.php/jits/article/view/26
Downloads
Published
Issue
Section
License
Penulis yang menerbitkan artikel di jurnal ini menyetujui ketentuan berikut:
1. Hak Cipta tetap pada penulis dan memberikan hak kepada Jurnal Ilmiah Komunikasi dan Multimedia sebagai otoritas untuk menerbitkan artikel dengan Lisensi Creative Commons Atribusi 4.0 Internasional, yang memungkinkan artikel untuk dibagikan dengan sepengetahuan penulis artikel dan jurnal ini sebagai tempat publikasi.
2. Penulis dapat mendistribusikan publikasi artikelnya secara non-eksklusif (misalnya: pada repositori universitas atau buku) dengan pemberitahuan atau pengakuan publikasi di jurnal Option.
3. Penulis diperbolehkan memposting karyanya secara online (misalnya: di situs pribadi atau di repositori universitas) sebelum dan sesudah proses penyerahan (lihat Pengaruh Akses Terbuka)

