Design of the #JagoNgobrol Application to Enhance Communication Skills of Middle School Students
Abstract
Keywords
Full Text:
PDF (Bahasa Indonesia)References
Adriyanti, K. Y., Santosa, M. H., & Suprianti, G. A. P. (2022). Developing Android-Based English Folktales Learning Materials to Develop Communication Skills of Primary School Students. Cetta Jurnal Ilmu Pendidikan, 5(3), 294–307. https://doi.org/10.37329/cetta.v5i3.1923
Fitriana, E. A. (2022). Meningkatkan Ketrampilan Komunikasi Interpersonal Siswa Melalui Layanan Klasikal Dengan Media Group Whatsaapp. Educational : Jurnal Inovasi Pendidikan & Pengajaran, 2(1), 89–98. https://doi.org/10.51878/educational.v2i1.1012
Haan, C. D. (2019). Perancangan Prototipe Multimedia Pembelajaran Interaktif Mata Kuliah “Tata Kamera” Di STMMYogyakarta. Jurnal Ilmiah Multimedia Dan Komunikasi, 4(1). https://ojs.mmtc.ac.id/index.php/jimk/article/view/93/91
Jalil, M. N. (2021). Pengembangan Aplikasi E-Counseling Sebagai Upaya Meningkatkan Pemberian Layanan Bimbingan dan Konseling. Indonesian Journal of School Counseling: Theory, Application, and Development, 1(1), 11. https://doi.org/10.26858/ijosc.v1i1.19317
Khomarudin, A. N., Novita, R., & Anita, R. S. (2023). Pengembangan Aplikasi Hybrid Mobile Sosiometri sebagai media pendukung pembelajaran di laboratorium bimbingan konseling. Jurnal Inovasi Teknologi Pendidikan, 9(3), 339–354. https://doi.org/10.21831/jitp.v9i3.52232
Kunto, I., Ariani, D., Widyaningrum, R., & Syahyani, R. (2021). Ragam Storyboard Untuk Produksi Media Pembelajaran. Jurnal Pembelajaran Inovatif, 4(1), 108–120. https://doi.org/10.21009/JPI.041.14
Leksana, D. M., & Manan, A. (2021). Dari Klasikal Menuju Virtual: Implementasi aplikasi SIAP-BK dalam Proses Konseling Bagi Guru BK di Lingkungan Kemenag Lamongan. Akademika, 15(1). https://doi.org/10.30736/adk.v15i1.520
Mastan, I. A. (2021). Perancangan Aplikasi Penjualan Toko Citra Baru Berbasis Aplikasi Mobile. JBASE - Journal of Business and Audit Information Systems, 4(1). https://doi.org/10.30813/jbase.v4i1.2733
Mulyati, M. I., & Anatolia, L. (2023). Color Selection Study Of Children’s Outpatient Clinic Interior Related To Patient Stress Level. Asian Journal of Healthy and Science, 2(5), 225–231. https://doi.org/10.58631/ajhs.v2i5.47
Oktavia, R., Ruswana, A. M., & Zamnah, L. N. (2022). Indikator Kemampuan Komunikasi Matematis Siswa Smp Dalam Artikel Jurnal Nasional. Prossiding Galuh Mathematics National Conference, 2(1), 53–70. https://jurnal.unigal.ac.id/GAMMA-NC/article/view/13572
Sape, H. (2024). Pengaruh Platform Digital Terhadap Kemampuan Literasi Numerasi Siswa. Jurnal Penalaran Dan Riset Matematika, 3(2), 73–80. https://doi.org/10.62388/prisma.v3i2.490
Septiani, R. P., & Badarudin, B. (2024). Peningkatan Keterampilan Komunikasi dan Prestasi Belajar Siswa Kelas V melalui Strategi Pembelajaran Small Group Discussion Berbantu Media Lapbook. Jurnal Penelitian Inovatif, 4(3), 867–874. https://doi.org/10.54082/jupin.424
Supriadi, O. A., & Arianti, A. S. (2021). KAJIAN VISUAL DESAIN KARAKTER MASKOT “DIMAS-TI.” TANRA: Jurnal Desain Komunikasi Visual Fakultas Seni Dan Desain Universitas Negeri Makassar, 8(1), 65. https://doi.org/10.26858/tanra.v8i1.19917
Trisnawati, W. W., & Sari, A. K. (2019). Integrasi Keterampilan Abad 21 Dalam Modul Sociolinguistics: Keterampilan 4c (Collaboration, Communication, Critical Thinking, Dan Creativity). Jurnal Muara Pendidikan, 4(2), 455–466. https://doi.org/10.52060/mp.v4i2.179
Yuliyanti, E., & Sriyanto, S. (2025). Kunjung Karya Sebagai Upaya Meningkatkan Keterampilan Komunikasi Siswa. Strategy : Jurnal Inovasi Strategi Dan Model Pembelajaran, 5(2), 113–121. https://doi.org/10.51878/strategi.v5i2.5390
DOI: https://doi.org/10.56873/jimk.v10i1.488
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright of Jurnal Ilmiah Multimedia dan Komunikasi
Sekolah Tinggi Multi Media "MMTC" Yogyakarta
Jln. Magelang Km. 6 Yogyakarta | Telepon: (0274) 561531, 562513 | Fax: (0274) 623537 | Email : multkom@mmtc.ac.id
p-ISSN 2541-2086 | e-ISSN 2776-0006
![]() | Jurnal Ilmiah Multimedia dan Komunikasi is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License |